اتاق بازرگانیاقتصاد کلان

اظهارات رئیس سابق حقوقی اتاق بازرگانی ایران

رئیس سابق کمیسیون حقوقی اتاق ایران معتقد است، اینکه ادعا کنیم برای رد انتخابات اتاق ایران، ده‌ها دلیل وجود دارد موجب رد و ابطال آن نمی‌شود؛ این ادعا باید توسط مراجعی که قانون، آن‌ها را ذی‌صلاح می‌شناسد، بررسی و مورد قضاوت قرار گیرد.

به گزارش بازرگان نیوز به نقل از ایلنا، جریان رسانه‌ای که بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران به راه افتاده است، مجموعه‌ای از موضوعات را مبنی بر رد این انتخابات، مطرح می‌کند. از طرف دیگر رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، قانونی بودن این انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

در این بین احمد آتش‌هوش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران که در دوره نهم هیات نمایندگان، ریاست کمیسیون حقوقی اتاق ایران را به عهده داشت، درباره این جریان رسانه‌ای و اثرات منفی آن بر کیان اتاق ایران که طبق قانون، نماینده بخش خصوصی کشور است و به عنوان تشکل تشکل‌ها شناخته می‌شود، اعتقاد دارد، از منظر حقوقی، آنچه ملاک عمل است، متن قانون بوده که با استناد به آن، انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران برگزار شده است.

او تصریح کرد: از جنبه حقوقی فارغ از اینکه قانون، نواقصی دارد یا نه، تا زمان رفع اشکالات، ملاک عمل قرار می‌گیرد. انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران نیز 28 خرداد بر اساس قانون انجام شد و اعضای انجمن نظارت هم در زمان برگزاری حضور داشتند و آن را تأیید کردند.

این فعال اقتصادی بر این باور است چنانچه قرار باشد ایرادی به این انتخابات گرفته و تغییری در آن ایجاد شود باید در چارچوب قانون باشد با جوسازی و فضاسازی و طرح ادعاهای پراکنده و اثبات نشده، نمی‌توان قانون را نقض کرد.

آتش‌هوش تأکید کرد: برای اعمال هرگونه تغییر در نتیجه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران باید مراجع دارای حق بر اساس قانون، موضوع را بررسی کرده و نظر دهند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: ممکن است هر فردی ادعا کند این انتخابات به ده‌ها دلیل اشتباه است؛ برای اثبات ادعای خود باید از مسیر قانونی جلو برود نه اینکه در رسانه‌ها جوسازی کند، تداوم این روند، بی‌نظمی در کشور به وجود می‌آورد و حتی آسیب این بی‌نظمی گریبان فردی که مدعی این اشتباهات شده را نیز می‌گیرد و به تک‌تک اعضای اتاق ایران آسیب می‌زند.

او معتقد است این تنش‌ها، بلاتکلیفی و بیان حرف‌های بی‌اعتبار، به پایه و اساس اتاق ایران ضربه می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا