اخبار بالااقتصاد کلان

ماجرای فامیل بازی در یکی از مهمترین شرکت های نفتی چیست؟

در شرکت پدکس زیر مجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا (sedco) بنیاد مستضعفان چه خبر است؟ درخواست قشر انقلابی این است ، با توجه به نارضایتی گسترده پرسنل، عظیمی فر مدیر عامل جدید هلدینگ انرژی گستر سینا اصلاحات خود را با تغییر مدیر عامل پدکس پدکس آغاز کند. بحث داغ فامیل‌بازی و انتصاب آقازاده ها و ژن های خوب در بنیاد مستضعفان/ از پسر وزیر سابق و برادر داماد معاون رییس جمهور مردمی در بنیاد /انتصابات فامیلی مصداق رانت است؟

در اواخر ریاست فتاح بر بنیاد مستضعفان انتصابات در سطح هلدینگ انرژی گستر سینا به هدف اصلی انتقادات تبدیل شده بود بخصوص به خاطر انتصاب خارج از چهارچوب و رویه پسر وزیر اسبق نفت و برادر داماد معاون رئیس‌جمهور دولت مردمی باز بحث داغ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری را بر سر زبان‌ها انداخته است.

۲۰ مردادماه بود که یک انتصاب عجیب و خارج از رویه در شرکت پدکس زیر مجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا بنیاد مستضعفان جنجال جدیدی را علیه بنیاد به راه انداخت. با حکم صادقی مدیر عامل وقت هلدینگ انرژی گستر سینا، که انتصاب خود ایشان نیز بسیار عجیب بود، علی نوذری که هیچگونه سابقه مدیر عاملی نداشت را سرپرست شرکت پدکس منصوب شد. این خبر در ابتدا به عنوان یک انتصاب معمولی به حساب می‌آمد اما با مشخص شدن این‌که فرد منصوب شده، علی نوذری پسر غلامحسین نوذری وزیر اسبق نفت و برادر داماد دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور است موضوع وارد فاز دیگری شد و عامل نارضایتی عمیقی در بدنه بنیاد مستضعفان و شرکت پدکس گردید.

علیرغم توجیح اینکه انتصاب علی نوذری در راستای سیاست‌های کلان وقت بنیاد مستضعفان با رویکرد جوان‌گرایی عنوان شد اما برادر داماد معاون رئیس‌جمهور بودن و پسر وزیر اسبق بودن با توجه به عدم داشتن سابقه مدیر عاملی، آقازاده گرایی را پر رنگ تر از جوانگرایی وانمود می کرد. علی نوذری در رزومه خود صرفا عضو هیات مدیره شرکت حفاری تدبیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در کارنامه دارد که البته جالب تر موضوع اینجاست که پدر وی غلامحسین نوذری رییس مادام العمر هلدینگ نفت ستاد اجرایی بوده و عملا ایشان با سفارش پدر این سمت را اشغال نموده و فاقد هرگونه سابقه فنی برای تصدی این سمت می باشند.

مطالبه شفاف قشر انقلابی از اقای فتاح این است که به سمتهای مادام العمر ریشه فساد در ستاد اجرایی فرمان امام پایان دهد تا مانع اینگونه انتصابات فامیلی گردند و حدالاقل با برکناری افرادی که سال‌ها مدیریت امور در نفت ستاد اجرایی را در دست دارند در انتصابات نفتی ستاد رویه جدیدی را ملاک عمل قرار دهند و خون جدیدی را به این هلدینگ تزریق نمایند.

قبلا بحث داماد نوذری نصرالله زارعی در رسانه ها بدلیل روابط خانوادگی در پروژه آزادگان توسط سایت اسیکانیوز مطرح گردیده است، شائبه زمانی تقویت می‌شود که نسبت خانوادگی در این پروژه شبهه برانگیز است. رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه انرژی تدبیر غلامحسین نوذری، وزیر اسبق نفت است که حفاری تدبیر از زیرمجموعه‌های آن است. علی نوذری فرزند غلامحسین نوذری نیز عضو هیئت‌مدیره شرکت حفاری تدبیر بوده و برای دریافت مجوز این قرارداد، در جلسات حاضر می‌شود و پیشتر نیز در حفاری‌های غرب کارون مجری پروژه بوده است.


درواقع پیمانکاران حفاری بخشی از چاه‌های آزادگان جنوبی کسانی هستند که نسبت خانوادگی با مجری طرح این میدان دارند. نصرالله زارعی که پیگیر واگذاری این قرارداد به حفاری تدبیر است، داماد غلامحسین نوذری است که اصرارش برای واگذاری این پروژه در قالب پیمان‌های EPD یا EPDS به شرکت حفاری تدبیر برخلاف مصوبه سابق هیئت‌مدیره ، حواشی بسیاری ایجاد کرده است. و بنحوی نیز در ان شرکت نیز انجام گرفته بود به یکباره به سمت مدیر عامل شرکت پدکس بنیاد مستضعفان منصوب می شود
پس از انتشار خبر این انتصاب، بسیاری از محافل رسانه‌ای عنوان کردند که صادقی مدیر عامل وقت هلدینگ انرژی گستر سینا را را توبیخ کرده اند ولی خبرهای بعدی نشان داد لابی های خاصی مانع از برکناری این فرد در بنیاد را داده اند البته در ماه های اخر در حال برکناری این فرد از شرکت پدکس بودند.

در ادامه با گسترده شدن تصمیمات نادرست علی نوذری در شرکت پدکس و کشیده شدن این موضوع در رسانه های نفتی مشخص گردید توان لازم برای مدیریت شرکت نفت پدکس را ندارند که به گزارش میز نفت – مدیرعامل جوان یک شرکت نفتی که از اقوام سببی یکی از معاونان رئیس‌جمهور است، حاشیه‌ای دیگر خلق کرده و موجب بروز نارضایتی‌های گسترده‌ای در بنیاد مستضعفان شده است.

به گزارش میز نفت، مدیرعامل جوان شرکت پدکس که فرزند یکی از وزاری پیشین بوده و قبلاً هیچ تجربه‌ای در سمت مدیریت عاملی نداشته، به نحوی تصمیم به عدم نیاز به حدود ۵۰ نیروی متخصص شرکت حفاری و اکتشاف انرژی گستر پارس که بعضاً بیست سال سابقه کار در این شرکت داشته‌اند گرفته که این تصمیمات منجر به سردرگمی و نارضایتی در حوزه منابع انسانی در شرکت پدکس شده است.

نکته جالب‌توجه این است که این مدیرعامل جوان برادر داماد یکی از معاونین رئیس‌جمهور دولت مردمی نیز است و بیش از این در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت می‌کرده است!

این ارتباطات خانوادگی  تصمیمات مدیریتی در شرکت پدکس را متأثر کرده و زمینه ورود مدیران بنیاد مستضعفان در مورد شفافیت و کارایی تصمیمات مدیریتی را ضروری کرده است.

پرویز فتاح در جلسه معارفه خود در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  گفته بود در دولت سیزدهم۲۲ نفر از نیروهای ما به دولت رفتند و سعی کردیم خلایی در امور ایجاد نشود اما چگونه است که مدیران جوان بی‌تجربه از بیرون وارد بنیاد مستضعفان شده‌اند!

به نظر می‌رسد رئیس جدید بنیاد مستضعفان باید با ورود دقیق به حواشی شرکت پدکس، نورافکن بزرگی روی این شرکت بیاندازند و کم کم ابعاد خارج شدن دکل پنجم پدکس از عملیات نارضایتی گسترده تری در بنیاد به همراه داشت.به گزارش سایت نفت ما نیز ابعاد گسترده نارضایتی کارکنان پدکس از حضور این آقازاده منتشر شده است.

در پایان از آقای دهقان رییس جدید بنیاد و آقای عظیمی فر مدیر عامل جدید هلدینگ انرژی گستر سینا درخواست می گردد نورافکن بزرگی بر این شرکت بیندازد و سریعتر نسبت به پدکس تصمیم گیری کنند قبل از آنکه این آقازاده با اخراج پرسنل دلسوز و جایگزینی نیروهای ناشایست، موجب نارضایتی قشر مستضعف انقلابی شده و سرمایه مالی و انسانی کشور و انقلاب هدر نرود.

امتیاز کاربران: 4.25 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا