اتاق بازرگانیاخبار بالا

چه کسی رئیس مهمترین کمیسیون اتاق بازرگانی ایران می شود؟

با تثبیت رئیس اتاق بازرگانی ایران و دور شدن موقتی حواشی از اتاق،فرصت مناسب برای برگزاری انتخابات کمیسیون های اتاق بازرگانی ایران به وجود آمده است و در همین راستا هفته آینده این انتخابات برگزار می شود.

به گزارش «بازرگان نیوز»،مهمترین کمیسیون اتاق بازرگانی ایران به دلیل وجود چهره های اثر گذار صنعت کشور،کمیسیون صنایع است که 53 نفر عضو دارد که چهره های شاخص صنعت کشور هستند.

در این بین اما برخی چهره ها بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارند.از جمله این چهره ها می توان به علیرضا کلاهی صمدی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی اشاره کرد.دو چهره ای که از دو طیف اتاق بازرگانی در این انتخابات حضور دارند.

کلاهی صمدی از جمله فعالان صنعت برق کشور و مدیر هلدینگ نورین و مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت سیم و کابل ابهر است و از جمله اعضای ائتلاف برای فردا در انتخابات دهمین دوره اتاق تهران است.علیرضا کلاهی صمدی پس از شکست در انتخابات کمیسیون صنایع اتاق تهران که هفته گذشته برگزار شد و قافیه را به هرویک یاریجانیان با رای ۹ به ۵ از مجموع ۱۴ رأی باخت،این بار شانس خود را در اتاق ایران امتحان می کند.

اما در دیگر سو چهره ای با وزن اعتباری و سابقه بیشتر ایستاده است.روغنی گلپایگانی که خودش یک دوره رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بوده است،در جرگه مدیران با سابقه صنعت کشور با نگاهی فرا جناحی است.ابوالفضل روغنی گلپایگانی،دو دوره هم نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بوده است و از فعالان اقتصادی و مدیر عامل شرکت کاغذ پارس و رئیس سندیکای کاغذ کشور است که اظهارات و تصمیم های او، همواره در بازار کاغذ ایران تاثیر گذار بوده است.

او در کمیسیون زیر بنایی دولت هم نماینده اتاق بازرگانی ایران در دوره نهم بود که 12 وزیر در آن عضویت دارند و او به عنوان نماینده بخش خصوصی به جای شافعی،رئیس اتاق ایران در این جلسات حضور داشت.به نظر می رسد روغنی گلپایگانی اقبال بیشتری از سوی اعضا برای ریاست کمیسیون صنایع اتاق ایران دارد.

از آنجا که کمیسیون صنایع اتاق ایران به عنوان مهمترین کمیسیون اتاق شناخته می شود و رئیس آن در مهمترین جلسات تصمیم گیری صنایع و اقتصاد کشور حضور دارد،به نظر می رسد انتخاب چهره ای که امکان تعامل گسترده با بدنه بخش خصوصی و نیز همراهی و همکاری با دولتی ها را داشته باشد،مهمترین رکن تصمیم گیری اعضای این کمیسیون می تواند باشد.

آخرین رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در دور اول هیات نمایندگان دوره نهم،ابراهیم جمیلی،چهره با سابقه ی معدنی اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند بود که سال 1400 با رای اعضای این کمیسیون رئیس شد.در دور دوم نیز کلاهی صمدی منتخب شد که بار دیگر نیز کاندید شده است.

این انتخابات روز دوشنبه 30 مرداد با حضور اعضای کمیسیون و مسوولان اتاق بازرگانی در ساختمان خیابان طالقانی برگزار می شود.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا