اخبار بالاجامعه و فرهنگ

گزارشی قابل تامل درباره ایرانیان مقیم کانادا

روزنامه آسیا در گزارشی درباره وضعیت ایرانیان مقیم کانادا به موضوعاتی پرداخته است که قابل تامل است.

روزنامه آسیا در تیتر صفحه یک روز پنجشنبه دوم اسفند ماه با عنوان «مصائب مهاجرت به کانادا» نوشت:«جمعیت ایرانیان در کانادا سال به سال افزایش پیدا می‌کند. در زمان تعطیل شدن سفارت، جمعیت ایرانیان نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر بوده، اما در حال حاضر حدود ۱ میلیون ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند.»

در این گزارش به اطلاعاتی در خصوص وضعیت خانواده هایی که با هدف زندگی بهتر به کانادا مهاجرت کردند پرداخته شده و در عین حال از سفارت ایران در مکزیک خواسته شده است که به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

روزنامه اقتصادی آسیا در گزارشی به مشکلات مهاجرت به کانادا و مصائب آنها پرداخت.

در این گزارش آمده است:«سوال این است که به ایرانیان مقیم در کانادا چگونه خدمات کنسولی ارائه می‌شود؟ تا چند سال قبل مردم می‌توانستند مدارک خود را به دفتر حافظ منافع کانادا در سفارت پاکستان مستقر در واشنگتن ارسال کنند و در آن‌جا افرادی حضور دارند که به دلیل آشنایی با ایرانیان و نیز وجود ارتباطات گسترده، برخی امور کنسولی را برای ایرانیان انجام می‌دهند. اما نکته قابل توجه این است که دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن تنها در حدی می‌تواند به ایرانیان خدمات دهد. در این دفتر حدود ۵۰ نفر فعالیت می‌کنند که خدمات آن‌ها برای حدود 2 میلیون ایرانی مستقر در ایالات متحده است که برای این تعداد که شامل انبوهی از خدمت است، نه تنها کفایت نمی‌کند بلکه به هیچ وجه متناسب نیست.

در این میان سفارت ایران در مکزیک روند چندساله‌ای را در زمینه انجام امور کنسولی ایرانیان گذرانده است، به عبارت دیگر سفارت ایران در مکزیک عملکرد مناسبی در زمینه انجام امور مهاجرتی و صدور روادید برای ایرانیان داشته است، اما از یک سال و نیم گذشته این عملکرد کند و در در برخی موارد متوقف شده است.»

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا