اخبار بالااقتصاد کلان

برگزاري نمايشگاه ساخت روسيه در بحبوحه جنگ اوکراین و خاورمیانه

نمايشگاه «ساخت روسيه» با عنوان made in russia آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار بازرگان نیوز از مسکو،این نمایشگاه به عنوان مهمترین نمایشگاه برگزار شده در فدراسیون روسیه شناخته می شود که در مرکژ نمایشگاه های بین المللی روسیه از روز ۱۹ تا ۲۳ اکتبر به مدت ۴ روز به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.

در این‌ نمایشگاه از توانمندی های تولیدات کشور روسیه،در بخش های مختلف صنعتی از جمله صنایع غذایی رونمایی خواهد شد.

چندین هیات تجاری از سراسر جهان به مسکو اعزام شده اند تا ضمن آشنایی با فرصت های تجاری در روسیه،با تجار و بازرگانان این کشور مذاکرات رو در رو داشته باشند.

این در حالیست که روسیه پس از آغاز جنگ‌ با اوکراین در اقتصاد با چالش های جدی ای روبرو شده است که از جمله آنها کاهش سهم روسیه از اقتصاد اتحادیه اروپاست.

ارقام یوروستات، مرکز آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که سطح مبادلات تجاری این اتحادیه با روسیه به کمترین میزان از زمان آغاز تهاجم این کشور به اوکراین رسیده است.

بر همین اساس سهم روسیه هم‌اکنون در واردات و صادرات اتحادیه اروپا کمتر از دو درصد است. این در حالی است که روسیه در ابتدای جنگ اوکراین سهمی ۹.۶ درصدی از کالاهای وارداتی به اتحادیه اروپا داشت. این رقم ماه ژوئن سال جاری به ۱.۷ درصد رسید.

از سوی دیگر سهم روسیه از کل صادرات اتحادیه اروپا نیز از ۳.۸ درصد به ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

بنا به اعلام کمیسیون اروپا تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی این کشور به اوکراین مانع از صادرات نزدیک به ۴۴ میلیارد یورو کالا و واردات بیش از ۹۱ میلیارد یورو کالا شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا