اخبار بالا

درخواست دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش از اتاق بازرگانی

چندی پیش و در آستانه آغاز به کار اولین نمایشگاه بین المللی گردشگری در کیش ،انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش میزبان تنی چند از روسای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران بود.

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش گفت:اتاق بازرگانی باید کمکی در رفع محدودیت های گردشگری باشد.

به گزارش خبرنگار بازتاب کیش،محسن قریب به پلمپ مراکز تفریحی ، کاهش چشمگیر پروازها و درنتیجه کاهش ورود گردشگر به جزیره کیش اشاره کرد و خواستار همکاری طرفین و برنامه ریزی جهت حل و فصل این مشکلات و رونق گردشگری شد .

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز گفت که در این دوره اتاق بازرگانی سعی بر تقویت گردشگری در کمیسیون بوده و خواستار حمایت و پشتیبانی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و معرفی افراد موثر و خبره به کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شد .

شهاب علی عرب، حضور پررنگ در نمایشگاههای بین المللی خارجی با پیشرانی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی را گامی موثر در شناساندن و معرفی جاذبه های گردشگری ایران دانست و به لزوم برنامه ریزی درخصوص اجرائی نمودن آن تاکید نمود.

نبیل دیگر عضو عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی کشور است و طبق قانون ، در تصمیم گیریهای اقتصادی ، دولت باید با اعضای اتاق بازرگانی مشورت و همفکری نماید ، به عدم اجرا شدن این قانون اشاره کرد و گفت اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری باید در این خصوص مطالبه گری نمایندو پاویون گردشگری ایران در نمایشگاههای بین المللی با راهبری اتاق بازرگانی حضور پررنگ داشته باشند.

وی از اینکه حتی در نام اتاق بازرگانی ، بخش گردشگری دیده نمی شود و فقط به تشکیل کمیسون بسنده شده اشاره و گفت باید در کنار نام صنایع ، معادن و کشاورزی ، عنوان گردشگری نیز درج گردد.

دیگر اعضای انجمن و اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران هم به مواردی چون، تغییر نگاه دولتمردان به بحث گردشگری با تشکیل جلسات تخصصی، تامین سوخت ایرلاینهای خارجی و استفاده از آنها در خطوط هواپیمائی داخلی ، برنامه ریزی تورهای خارجی با کمترین هزینه و میزبان بودن کیش در برنامه های سفر، اختصاص یک کرسی در اتاق بازرگانی به منطقه آزاد کیش ،استفاده از پتانسیلهای صنعت گردشگری اعم از ارزآور بودن ، زودبازده بودن ، کارآفرینی و اشتغال ،تبلیغ و معرفی برای پذیرش گردشگران باتوجه به نیازهای سفر آنها در بخشهای زیارتی ، طبیعت گردی، تفریحی و غیره ، استفاده از پتانسیلهای خاص جزیره کیش هم بعنوان منطقه آزاد و هم بعنوان قطب توریستی تفریحی کشور اشاره کردند.

جلسه انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران
جلسه انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

در پایان جلسه ، تفاهم نامه ای نیز جهت گسترش همکاریهای طرفین در حوزه گردشگری به امضا رسید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا