اتاق بازرگانیاخبار بالاصنعت و معدن

حضور هیات تجاری اماراتی در تهران

یک هیات تجاری مشتمل بر كارگزاران تجاري اماراتی،جهت مذاکره با طرف های ایرانی و به دعوت وزارت امور خارجه به تهران مي آيند.

به گزارش خبرنگار بازرگان نيوز،اين هيات تجاري فردا با پرواز اختصاصي هواپيمايي امارات در فرودگاه امام خميني رحمت الله به زمين مي نشينند و پس از استقبال از سوي مقامات دولتي ايران به محل اقامت خود در يكي از هتل هاي شمال غرب رفته و برخي از اعضا جهت حضور در اكسپوي ايران در نمايشگاه بين المللي تهران حضور پيدا مي كنند. 

به گزارش بازرگان نيوز اين اولين سفر هيات هاي اماراتي پس از سال سال ٩٣ به ايران است.

آخرين بار در خرداد ماه سال ٩٣ هياتي به سرپرستی محمد ثانی‌الرمیثی، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت امارات به همراه رؤسا و نمایندگان اتاق‌های امارت‌های هفت‌ شيخ نشين این کشور به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران رفتند.آن زمان هیات تجاری در قالب گروه‌های پنج‌گانه نفت و گاز، بانکداران، صنایع غذایی، تجار خودرو و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ایران سفر كردن و با همتایان بخش خصوصی و مقامات دولتی ایران از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل بانک‌مرکزی ديدار داشتند.

حالا پس از نزديك به يك دهه از آخرين سفر هيات تجاري امارات به ايران و به جهت بهبود روابط ايران با كشور عربستان و بازگشايي دوباره سفارت امارات در تهران و تبادل سفير ميان دو كشور،شاهد حضور هياتي جديد از شيوخ سفيد پوش اماراتي هستيم.

اما نكته حائز اهميت آن است كه اين سفر به دعوت و هماهنگي بخش خصوصي صورت نمي گيرد و هماهنگي هاي براي حضور در سطوحي بالاتر صورت گرفته است،در حالي كه سفر ٩ سال گذشته به دعوت اتاق بازرگاني تهران انجام گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا