اتاق بازرگانیصنعت و معدن

چهره جدید ائتلاف برای فردا:با نگاه حاجی بازاری ها به جایی نمی رسیم

باید برای ورود نفس های جدید درها را باز کرد و این تنفس جدید باید از سوی کسانی باشد که ایده دارند،طرح دارند و برنامه دارند.

کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران معتقد است که اگر همیشه بخواهیم با همان نگاه سنتی و حاجی بازاری و حجره ای به اتاق بازرگانی نگاه کنیم هیچ گاه جلو نمی رویم.

سعید تاجیک،مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و از چهره های جدید ائتلاف برای فردا که شانس بالایی برای تکیه زدن بر صندلی اتاق تهران دارد در گفت و گو با بازرگان نیوز در خصوص وجود طیف خاصی از مدیران می گوید:«یک گروهی در ابتدای انقلاب به عنوان مدیر شناخته شدند و هیچ تجربه ای نداشتند و در دایره مدیران این گروه ثابت هستند و تقریبا تغییر نمی کنند مگر اینکه به این حلقه مدیران وابسته باشید.»

کاندیدای ائتلاف برای فردا معتقد است:باید برای ورود نفس های جدید درها را باز کرد و این تنفس جدید باید از سوی کسانی باشد که ایده دارند،طرح دارند و برنامه دارند.

سعید تاجیک در خصوص وجود برخی چهره های سن و سال دار در اتاق بازرگانی گفت:همین فردی که اخیرا چالش هایی هم ایجاد کرد 16 سال است بر بخش های مختلف اتاق چنبره زده است و این به معنی است.لیست مدیران برتر دنیا را که نگاه می کنیم متوسط سنیشان 40 سال است.مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت های دنیا 35 سال سن دارد.لذا قرار نیست همیشه نام هایی در اتاق باشند که معروفند و شناخته شده هستند.برخی از این آقایان را با برانکارد از اتاق خارج می کنند.

مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خصوص پوست اندازی نسل اتاق بازرگانی گفت:در هر جایی که تغییر صورت گرفته و نیروهای جدید آمده اند شاهد اتفاقات و تحولات جدید بودیم.

تاجیک اضافه کرد:اگر همیشه بخواهیم با همان نگاه سنتی و بازاری و حجره ای به اتاق بازرگانی نگاه کنیم هیچ گاه جلو نمی رویم و این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت های دانش بنیان در ایران ظرفیت های بالایی دارند و شرکت های کوچک استارت آپی جریان پولی قابل توجهی دارند و خلق ثروت روی چیزهای دیگری آمده است.چه زمانی ما باید مارکت دیجیتال را در اتاق بازرگانی ببینیم؟آیا ما پذیرفتیم که از بازار سنتی فرش و پسته جدا شویم؟یا هنوز هم می خواهیم از معدن پول در بیاوریم؟نگاه من این است و از این خط فکری حمایت می کنم و در عملکرد مدیریتی من هم همین سوابق دیده می شود.

وی در خصوص نگاه رانتی به اتاق گفت:اینکه اتاق برای برخی یک فرصت شخصی باشد و رانتی باشد برای تامین نیازهای آنها،نگاهی اشتباه است و اتاق باید کارکرد دیگری داشته باشد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا