اتاق بازرگانی

نامه سرگشاده فعالان اقتصادي همدان به وزير صمت

جمعي از فعالان اقتصادي استان همدان در خصوص انتخابات اتاق بازرگاني به وزير صمت نامه اي سرگشاده نوشتند.

به گزارش بازرگان نيوز؛فعالان اقتصادي و تجار و بازرگانان استان همدان در نامه اي به فاطمي امين،وزير صنعت،معدن و تجارت به عنوان بالاترين مقام مسوول در خصوص انتخابات اتاق بازرگاني نامه اي نوشتند كه نسخه اي از آن به بازرگان نيوز جهت انتشار رسيده است و به شرح زير است:

جناب آقای دکتر فاطمی امین
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام علیکم؛

احتراما در خصوص روند بررسی صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره اتاق بازرگانی در استان همدان موارد ذیل را به اطلاع می‌رسانیم:
۱. ابلاغ آیین‌نامه شورای عالی نظارت و اصلاحات مهمی که در راستای بهبود عملکرد اتاق‌های بازرگانی و افزایش شفافیت در عملکرد پارلمان بخش خصوصی صورت گرفته، با استقبال فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌ها مواجه شده و بسیاری از فعالان بخش خصوصی که قبلا نسبت به عملکرد مدیران برخی اتاق‌ها سرخورده و دل‌سرد بودند با امیدواری جهت حضور در انتخابات وارد صحنه شده و به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که به نوبه خود از این حرکت انقلابی جنابعالی و همکاران محترمتان کمال تقدیر و تشکر را داریم.
۲. بر کسی پوشیده نیست که اصلاح رویه‌های غلط و سازوکارهای مفسده‌انگیز، امری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است و نمی‌توان توقع داشت که این مهم بدون همیاری همه دلسوزان و فعالان بخش دولتی و خصوصی محقق شود. ما به عنوان فعالان بخش خصوصی که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سنگر تولید را رها نکرده و با عشق به میهن و ملت، تلاش و مجاهدت به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور را وظیفه خود دانسته‌ایم با هدف کمک به اصلاح ساختار معیوب اتاق وارد عرصه انتخابات شده‌ایم تا از این رهگذر، فرصتی برای هم‌افزایی میان دولت و بخش خصوصی در استان و بیشینه‌سازی مشارکت عمومی در اقتصاد مهیا شود.
۳. فعالان اقتصادی استان با دلگرمی نسبت به تعهد مدیران ارشد استان در خصوص اجرای عدالت و کمک به اصلاح رویه‌های غلط و فسادانگیز در اتاق با عزم راسخ در برابر موانع و مشکلات سینه سپر کرده‌اند و حقا و انصافا جز همدلی، صداقت و رفتار قانون‌مدار از مجموعه مدیران خاصه جناب آقای دکتر قاسمی فرزاد استاندار معزز و مقتدر استان و جناب آقای دکتر شانیان مدیر کل جهادی و متخصص انقلابی چیزی دیده نشده است اما عملکرد ابهام‌آمیز انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور مستقر در اتاق ایران در خصوص تایید صلاحیت(اهلیت تجاری و اقتصادی) برخی از نامزدهای انتخابات اتاق همدان که نه تنها فاقد شرایط مندرج در آیین‌نامه هستند بلکه خود نیز بخشی از مشکلات و مصائب محسوب می‌شوند، امیدهای اولیه را نسبت به وجود اراده‌ای آهنین در اصلاح رویه‌های موجود که اتاق همدان را به پارلمان شخص خصوصی مبدل کرده و قاطبه فعالان اقتصادی را از آن تارانده کمرنگ‌تر می‌کند. به ویژه وقتی اخبار موثقی از اعمال نفوذ برخی مسئولین دولت قبل و نمایندگان سابق به نفع برخی اشخاص(از جمله رییس فعلی اتاق بازرگانی همدان) شنیده می‌شود که موجب تاسف فراوان و نگرانی عمیق است.
۴. با این تفاسیر از جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی نظارت تقاضا داریم تا با تاسی به بزرگان کشور در نفی قانون‌شکنی که ام‌الفساد است در برخورد قاطع با این‌گونه موارد درنگ نکنید و واقف باشید که فعالان بخش خصوصی از این قاطعیت استقبال می کنند.
با امید به آن‌که توفیق حق‌جویی و حق‌طلبی همواره رفیق‌تان باشد.
مَنْ کَانَ مَقْصَدُهُ الْحَقَّ أَدْرَکَهُ وَ لَوْ کَانَ کَثِیرَ اللَّبْس

جمع بزرگ‌فعالان اقتصادی استان همدان

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا