اتاق بازرگانیاخبار بالا

حذف شرکت های دانش بنیان با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صمت/اقدامات خلاف نظر رهبر انقلاب در بخش خصوصی

اتاق بازرگانی ایران با وضع قوانین جدید برای ثبت نام فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق های بازرگانی،در عمل از حضور شرکت های دانش بنیان در صحنه انتخابات جلوگیری کرد.

به گزارش بازرگان نیوز،در قوانین جدید مورد تصویب شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که امضای کلیه اعضا به جز رئیس اتاق بازرگانی ایران رسیده است دو شرط مهم و جدید آمده است که با فعالیت شرکت های دانش بنیان و اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد.

شرط اول فروش 15 میلیارد تومانی در سال برای شرکت های متقاضی حضور در انتخابات است و کاندیداها است و دوم هم وجود 20 کارمند با حق بیمه و حقوق است.

این در حالی است که فلسفه تاسیس شرکت های دانش بنیان بر کوچک سازی و محدودیت نفرات و بازدهی و بهره وری بالا استوار است نه تعداد افراد.از سویی فروش 15 میلیارد تومانی در سال دلیلی بر تارج بودن فرد نیست چه آنکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان خدمات خود را می فروشند و این خدمات هم در حد 15 میلیارد تومان نیست.

این در حالی است که طبق اصل 44 و صحبت های مکرر رهبر انقلاب در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان،تشکل ها و اتاق های بازرگانی موظف به حمایت از شرکت های دانش بنیان هستند نه اینکه با وضع قوانین دست و پا گیر و جدید موانعی بتنی برای حضور این شرکت ها در فعالیت های تشکلی ایجاد کنند.

این اتفاقات عجیب درست در سالی رخ می هد که امسال سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین است و برای حمایت از این شرکت ها نام گذاری شده اما این قوانین نوعی دهن کجی به این نام گذاری است.

از دیگر سو از دولت آقای رئیسی انتظار می رود با نظارت بر وزارتخانه عملکرد آنها را رصد کنند تا مبادا بر خلاف سیاست های کلی اصل 44 و دیدگاه های رهبر انقلاب عملی صورت گیرد.این مصوبه از سوی شورای عالی نظارت بر اتاق های بازرگانی به رئیس اتاق ایران ابلاغ شده است و رئیس این شورا نیز آقای فاطمی امین،وزیر صمت است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا