اخبار بالادسته‌بندی نشده

مافیای خودرو سازی متوقف می شوند؟

به نظر می رسد که قرار است تحولی جدی در صنعت خودرو سازی داخلی کشور صورت بگیرد.

چندی پیش که سردار هادیان فر به عنوان اولین مقام نظامی شروع به انتقاد از خودرو سازها و کیفیت ضعیف محصولات آنها کرد،برخی متوجه این موضوع شدند که دیگر آن حمایت های قدیمی و همیشگی از خودرو سازها وجود نخواهد داشت.

حمایت هایی که هیچ گاه منجر به افزایش کیفیت محصولات خودرو سازی نشد،بلکه سبب افزایش قیمت ها و نیز نفوذ بیش از پیش مافیای خودرو و بلعیده شدن سرمایه مردم و به خطر افتادن جان آنها و کشته شدن ده ها هزار نفر در سال شد.

این در حالی است که همواره با موضوع واردات خودرو مخالفت شده است و اخیرا که طرح واردات خودرو تصویب شد در مجموع تشخیص مصلت نظام رد شد و برخی دیگر نهادها هم به دلایل مختلف اقدام به رد واردات خودرو می کنند.

اما امروز مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران با انتقاد ضمنی از خودرو سازان گفتند:«چاق و واردات بی‌رویه کالاهایی را که تولید داخلی و با کیفیت دارند، خنجری بر قلب تولید کشور است. خودروسازها از این حرف سوءاستفاده نکنند، زیرا وضع آن‌ها تعریفی ندارد و مقصود، آن جاهایی است که تولید خوب و با کیفیت دارند.»

به نظر می رسد با این سخنان رهبری و نقد جدی و شفاف ایشان به خودرو سازان،دیگر حجت تمام است و تکلیف مشخص است و هر چه سریع تر باید با خودرو سازانی که هیچ پاسخی برای محصولات بی کیفیت و گران خود دارند به خصوص شرکت های ایران خودرو و سایپا،برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا