اخبار بالاجامعه و فرهنگسبک زندگی

نتوانستیم فرهنگ و تمدن ایران را در اکسپو دوبی عرضه کنیم

گفت و گوی بازرگان نیوز با مدرس برند سازی

یکی از پژوهشگران اقتصاد و مدرس برند سازی پس از بازدید از اکسپوی 202 دوبی می گوید ما نتوانستیم در این نمایشگاه جهانی منحصر به فرد،توانمندی های فرهنگی و تمدنی و توان صنعتی ایران را عرضه کنیم.

دکتر محمد حسین جبل عاملی در گفت و گو با بازرگان نیوز گفت:«در اکسپوی 2020 کشورها روی هفت مفهوم کار کرده بودند.مفهوم اول مفهوم آینده بود و اتفاقاتی که مبتنی بر آینده است.مفهوم دوم متاورس و واقعیت مجازی بود.مفهوم سوم هوش مصنوعی و انقلاب صنعتی چهارم بود.موضوع چهارم بحث توسعه پایداری بر مبنای توسعه پایدار بود.موضوع پنجم خلاقیت بود.موضوع ششم ارتقای کیفیت زندگی و سبک زندگی افراد بود و موضوع هفتم مسیری بود که بشر طی کرده از تاریخ و تمدن و فرهنگ وآینده.»

عضو انجمن مشاوران بین المللی در خصوص مفاهیم به کار رفته در اکسپوی دوبی گفت:تم اکسپوی 2020 بیش از همه  چیز روی مغز انسان و هوش مصنوعی بود و تنها کشوری که روی این ها کار نکرده نبود غرفه ایران بود.ما در غرفه ایران نه تاریخ را به تصویر کشیدیم،نه صنعت و توان تولید صنعتی پر رنگ بود و از کل تاریخ ایرن تنها کمی از هخامنشی داشتیم ولی آن عظمت چند هزار ساله تاریخ ما مغفول بود.همه کشورها از مدیاهای چند رسانه ای استفاده کرده بودند و برای ما خیلی محدود بود در حد یک ویدئو پرژکتور در حالی که باقی کشورها صحنه آرایی کرده بود.

برترین غرفه ها به جز امارات که میزبان بود و اساسا غرفه نبود بلکه یک فضای بسیار سطح بالایی از نظر معماری و کیفیت و مفهوم بود و خودش را نقطه اتصال کشورهای جهان در فرهنگ و توسعه حال و آینده معرفی کرده بود.

مشاور همایش بین المللی گردشگری غذا گفت:اکثر کشورها کافه و رستوران فرهنگشان را زده بودند مثلا در غرفه فرانسه شیرینی فرانسه بود،در غرفه استرالیا گریل استرالیایی بود با نوشیدنی های استرالیایی و فروشگاه هم داشتند و این چیز بدی نیست اما اینکه ما فقط فروشگاه داشتیم مساله منفی جدی ای بود و از تاریخ و فرهنگ و نشانی نبود.

جبل عاملی در خصوص برترین غرفه ها گفت: برترین غرفه ها به جز امارات که میزبان بود و اساسا غرفه نبود بلکه یک فضای بسیار سطح بالایی از نظر معماری و کیفیت و مفهوم بود و خودش را نقطه اتصال کشورهای جهان در فرهنگ و توسعه حال و آینده معرفی کرده بود.

وی افزود:غرفه هایی که خارج از انتظار بی نهایت زیبا بودند غرفه مصر بود،غرفه قزاقستان بود،اندونزی،سنگاپور،عمان،عربستان،پاکستان و روسیه از جمله غرفه های عجیب و فوق العاده بودند.

جبل عاملی افزود:موضوع بعدی که بسیاری از کشورها داشتند،موسیقی بود.درحالی که ما موسیقی فاخر داریم اما نشانی از موسیقی ایران نبود.بسیاری از کشورها که دارای موسیقی بودند از موسیقی به خوبی استفاده کرده بودند برای معرفی کشورشان.

وی افزود:یکی دیگر از غرفه ها که خیلی جالب بود غرفه اسلوونی بود.کشوری که دو میلیون نفر جمعیت دارد و شاید بشود گفت محصول خاصی نداشته باشد اما همین چند محصول کشاورزی و زنبور عسل و آب معدنی را جوری به تصویر کشیده بود که مخاطب را شیفته می کرد.

امتیاز کاربران: 4.53 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا